Grand Theft Auto IV

Megjelenés konzolra: MEGJELENT!

Friss topikok

Linkblog

HTML

Kikizo megaelőzetes!

2008.03.16. 11:38 | CreeD | Szólj hozzá!

A Kikizo.com internetes játékmagazin szerkesztői közel 2 órán keresztül nyúzhatták, a Rockstar North által fejlesztett legújabb Grand Theft Auto epizódot. A cikkben említést tesznek az irányítás kezelhetőségéről, valamint a játék egyéb technikai fejlesztéseiről. Alant egy kisebb lista foglalja össze, az előzetesben újnak ható információkat!

- A szerkesztőség szerint, a Grand Theft Auto IV irányítása sokkal kifinomultabb és egyben egyszerűbb az elődőkben tapasztalható beállításoknál.

- Ha egy küldetést elbuksz mert meghaltál vagy letartóztattak, akkor lehetőséged van azt egyből újra kezdeni. Ehhez csupán elő kell venned telefonodat (Fel iránygomb a kontrolleren Xbox360-nál) és a beérkezett üzeneteid között ott lesz egy kérdés, hogy szeretnéd-e egyből újrakezdeni az előzőleg elbukott feladatot. Persze az előző részekben megismert szabad bóklászással is visszatérhetsz munkaadódhoz, ha szeretnél, de így sokkal gyorsabb. A beérkezett üzeneteket, az irányítón található "A" gombbal tudod megnyitni.

- A régi Grand Theft Auto epizódokkal ellentétben, Nikolai képes lesz sokkal magasabbra tekinteni az ég felé. Ez nyílvánvalóan azért szükséges, hogy jobban át tudjuk tekinteni a felhőkarcolók magasságát és kidolgozottságát is. Erre természetesen nem volt akkora szükség az előző részekben, ezért is változott ez a ficsőr.

- Miközben a játékot kipróbálták a Kikizo szerkesztői, arra gondoltak hogy az első küldetés helyett sokkal inkább a játék közelharci rendszerét szeretnék megtekinteni. Ezért egy kisebb verekedésbe keveredtek egy járókelővel az utcán, amikor is a következő irányítógombok léptek érvénybe: Verekedés közben az "A" gomb lenyomásával tudsz blokkolni egy ütést, vagy megfelelő időzítéssel akár háríthatod is azt. A "B" iránygomb lenyomásával üthetsz, vagy folyamatos leütéssel egyfajta ütéssorozatot adhatsz le ellenfelednek. Az "Y" gomb gyors egymás után kétszer való lenyomásával egy ütés/rúgás kombót aktiválhatsz, melynek hatása egyszerűen letablózta a készítőket.

- Közelharc alatt az ellenfeled életerejét, a célkeresztben megjelelő 8 kis jelzés adja meg. Beállítottságuktól függően ezen jelzések színe változik... ha mondjuk visszatámadnának, akkor vörös.. ha pedig zöld, akkor sokkal inkább elszaladni készül.

- A játék igen intelligensen fogja fel az általad használni kívánt gombok értelmezését. Ez azt jelenti, hogy mondjuk Niko egy kis helyen (felhőkarcoló tetején esetleg) akar egyik pontból a másikra haladni, akkor automatikusan érzékeli azt, hogy kevés helye van.. ilyenkor persze lassabban és óvatosabban mozog mint általában. Ez nem idegesítő, sőt: ha mondjuk egy magasabb platformról akarunk leugrani, akkor simán megtehetjük az ugrás gomb segítségével.

- A történet szálai úgy alakulnak, hogy legelőször csak Broker negyedben tudunk tevékenykedni [Tehát valószínűleg itt is kötünk majd ki a Platypus nevezető hajóval]. Ameddig nem válnak elérhetővé a különböző területek Liberty City-ben, addig a hidakat rendőrségi blokádokkal zárják le. A következő meglátogatható városrész Bohan lesz, mely igen hamar elérhetővé válik.

- Az autók fényszóróit sajnálatos módon nem tudjuk kezelni, tehát ezúttal is saját maguktól fognak időközönként le- és bekapcsolni.

- Vezetés közben, akár a nagyobb balesetek hatására kiferdülhet autód kereke is. Ilyenkor alaphelyzetben lehetetlen egyenesen haladni.

- Sokkal könnyebben közlekedhetsz majd a városban, hiszen az autók GPS rendszere igen fejlett. Néhány autóban akár hang-vezérelt rendszer is található, mely összekapcsolódik a játékban található radarral (még mindig bal alsó sarok), melyen egy előre megtervezett útvonal jelzi a kijelölt célpontokhoz vezető irányt. Sajnos mivel a rendszer nem támogatja a rövidítéseket, a játékosoknak kell megjegyezniük, hogy hogyan érhetnek egy-egy helyre oda gyorsabban.

- A San Andreas-ban bevezetett autótuning sajnálatos módon eltűnt a játékból, valamint az is kiderült hogy nem tudunk dolgokat tárolni járműveink csomagtartójában...

- A rendkívül kidolgozott részletességet bizonyítja az is, hogy ha valaki dohányzik az autóban, a cigi füstje kiszáll az ablakon. Nagy járműsérülésnél pedig ugyanúgy elkezd majd füstölni autónk, mint az előző GTA-kban.

- A teszterek miközben egy Securicar stílusú autót vezettek, hirtelen felborultak, majd az Y lenyomásával kiszállásra bírták Niko-t. Főhősünk az utas oldali ajtón kimászott, majd körülbelül 10 másodperc múlva felrobbant a furgon, ezzel földre kényszerítve Bellic-et. A robbanás következtében a hangszórók sípoló hangot hallattak, akárcsak a való életben.

- Ha a rendőrség üldöz gyalog, majd közel jutnak hozzád, Nikolai automatikusan összekulcsolja két kezét a tarkóján, majd letérdel a talajra. A játékoson áll, hogy hagyja-e magát letartóztatni, vagy a helyszínről eliszkolva beszerez még egy körözési csillagot. Erre csak addig van lehetőség, míg karakterünk nem térdelt le teljesen. Sajnos viszont ha autóban vagy más járművön kapnak el, akkor azonnal a rendőrségre kerülünk.

- A játékban fellelhető rádióadók közül egyről adhattak csak információt a szerkesztők, ez pedig a "The Vibe”-ra hallgató R'n'B és Soul orientált médium. Arról nincs hivatalos információ, hogy hány rádiócsatorna található a játékban, de kb. 14 és 18 között lehet.

- A radaron az LJ anagrammával jelezve találhatjuk majd meg Little Jacobot, akitől több küldetést is fogunk kapni. A játékot szüneteltetve a térképen bárhol bejelölhetünk majd úticélokat, mely aztán belekerül az autó GPS rendszerébe, kék vonallal jelezve.

- A mentésre alkalmas házaink előtt mindig lesz egy bizonyos parkoló, ahová autót parkolva elmenthetjük azt. Emellett valószínűleg a korábban használt garázsos módszer is jelen lesz a játékban.

- Mostmár a Kikizo által megerősített infó az is, hogy motorra szállva Niko bukósisakot vesz fel, majd miután leszálltunk a motorról, egyszerűen otthagyja a földön.

- A játékban bá utazni lehet majd magasvasúttal, ellopni nem lehet azt, ahogy a Grand Theft Auto sorozat első részében lehetett.

- Ha autóban ülve fogadunk egy hívást, úgyanúgy felvehetjük az A gomb lenyomásával, mire a rádió zenéje automatikusan elhalkul. A hívást vissza is utasíthatjuk a B gombbal.

- A küldetések kezdésének pontja azúttal nem egy nagy fénykörből áll majd, hanem egy sárga nyíllal, mely a földre mutat.

- Fedezékbe tűzharc során az RB gomb segítségével ugorhatunk, majd ha az RB mellé valamilyen iránygombot is nyomunk, abba az irányba ugorhatunk tovább. Ha duplán nyomjuk meg az RB-t, akkor Nikolai a legközelebb eső fedezékbe ugrik. Ha a kiszemelt menedék túl messze van, Niko elkezd sprintelni, majd becsúszik, vagy odabukfencezik a fedezék mögé.

- Az online magazin szerkesztősége, összesen négy küldetést próbálhatott ki:

1. Küldetés: „Jamaican Heat”

A küldetés elején Niko-t láthatjuk amint belép unokatestvére lerobbant garázsába. Roman éppen telefonon keresztül kiabál valakivel, amikor is karakterünk úgy dönt, hogy egy doboz Sprunk üdítőitallal próbálja meg szomját csillapítani az italautómatából. Ez sajnos balul sül el, mivel a kiszemelt automata többszöri rázása után sem kapjuk meg a várva várt üdítőt. Eközben megcsörren egy másik telefon, melyben unokatestvérünk a bemutatkozás után közli a hívó féllel, hogy karakterünk pillanatnyilag nem elérhető. A feladatunk egyszerű: vigyük el Little Jacobot egy kis lövöldözésre. Ahogy odaérünk a térképen LJ-vel jelzett helyre, a dudát megnyomva már jön is Jacob. Az említett úriembernek erős jamaikai akcentusa van, ezt hallani is lehet a beszédéből. [A feliratozást ezúttal is bekapcsolhatjuk] Megérkezve a helyszínre néhány rosszfiút kell lelőnünk. A küldetés végén Little Jacob megadja a telefonszámát, majd el kell vinnünk őt egy Homebrew Café nevezetű helyi étterembe.

2. küldetés: „Concrete Jungle”

Little Jacobnak meggyűlt a baja egy drog dílerrel, így felkeresett bennünket. Feladatunk, hogy jelenjünk meg a díler házánál, és öljük meg azt. Miután betörünk az épületbe, a kamera az egyik ablakra ugrik, megmutatván az ellenfelek elhelyezkedését. A falhoz simulva, majd óvatosan az ablak alá lopakodva akár egyből tüzet nyithatunk rájuk, mielőtt az ajtóhoz érnénk. Ha már mindenki meghalt, a kamera egy életerő-csomagra mutat, ha netán súlyosan lecsökkent volna az életerőnk.

3. küldetés: „Final Destination”

Néhány orosz származású gengszterrel kell találkoznunk Brokerben. Az egyik neve Dimitri akinek a bejátszás alatt jelenése van Michael-nél a night club-ban. Michael épp egy díványon heverészik néhány nő társaságában, mikor bemutatkozunk neki. [valószínűleg a harmadik trailerben látott férfiről van szó] Michael egy számunkra nagyon kockázatos küldetéssel bíz meg, melyet kénytelenek vagyunk elfogadni. A feladatunk, hogy megszabaduljunk Dimitri unokatestvérének egyik barátjától, Lenny-től. Lenny-t egy magasvasút közelében találjuk meg Bohan-ben [ott is él]. Ha nem sikerül még a helyszínen megölnünk, egy autós üldözés fog következni, ahol már nehezebb lesz utolérnünk.

4. küldetés: „Harbouring a Grudge”

A küldetés alatt meg kell ölnünk néhány ír származású gengsztert, és ehhez egy segítőt is vihetünk magunkkal, név szerint Patrick-et. Algonquin-ba kell mennünk a kikötőhöz, ahol is lopakodva kell megközelítenünk a célszemélyeket, akik épp egy drogcsere kellős közepén vannak. Egy nagy tűzharc után, ha mindenkivel végeztünk, el kell vinnünk a droggal teli teherautót.

A cikkben felfedett újabb képek a következők:
Kép
Kép
Kép
Kép
Kép
Kép
Kép
Kép
Kép























Kép









( www.gtaplace.hu )

A bejegyzés trackback címe:

https://grandtheftauto.blog.hu/api/trackback/id/tr61382999

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása